lördag 16 augusti 2008

Slut på semestern, Torekov/Hallandsväderö, Svampplockning och Stearinljus

Ja nu är det slut på semestern för de flesta av oss, hösten kommer
närmare och det blir mörkare på kvällarna.
Vissa dagar ger oss dock en liten påminnelse om att det FORT-
FARANDE ÄR SOMMAR, som idag när jag tog en tur till skogen.
Denna trevliga bild tog jag på Kvarnberget (Tönnersjöåsen) i
eftermiddags, i bakgrunden till höger skymtar man hallands-
väderö.
Hallandsväderö väcker trevliga minnen och för mig tillbaka till
Torekov i våras då jag tog denna vackra bild.
Det var fortfarande vår och varken vattnet eller luften var varm
av sommarsolens härliga strålar.
Nu börjar det åter kyla på kvällarna och vi får ta fram ljusen och
filtarna. Skogen börjar fyllas av kantareller och andra svampar!
Äntligen kommer guldet fram i dagen...........................
Nedan en bild på Cornelia Jarving när vi plockade svamp i Augusti 2004.
Med dessa glädjande bilder vill jag bara säga:
Kära VIP-vänner nu är det snart höst, misströsta dock inte.
Det kommer massor av stunder då ett stearinljus värmer
långt in i själen, har du tur kommer det även litervis av goda
kantareller.

Inga kommentarer: