onsdag 3 december 2008

Lucka 3, enadst 21 dagar kvar

Vi närmar oss, dags att tänka efter:

-Har jag köpt alla julkort?
-Har jag skrivit dem?
-Vem fick vad förra året?
-Skall jag baka lussekatter?
-Är det så gott med glögg som jag trodde förra året?
- Skall jag verkligen förstöra en kväll med en Beskarunda?
-Har julen nått med Jesus att göra?

Jesus, bra att jag nämnde honom, hans far var ju snickare
kan undra om han byggde hus eller liknande?

Ett är i alla fall säkert de 3 grabbarna Grus kom med både
Guld, Myrra och Rökelse.
Jag tror att de kom strax efter jul, hade de glömt att det
var den 24:e?
Vad säger Socialstyrelsen om en sådan historia?
Guld kan knocka små barn om de får ett kilo i fontanellen,
eller krossa tårna om det kommer på fötterna i för stora
mängder!
Myrra vet i fan vad det är, men Myrr kan du köpa på
Lantmännen, myrgift till nyfödda? -Nej tack!
Rökelse eller Röka som vi säger i dag, läs på etiketterna
som sitter på baksidan av cigg-paketen.
Definitivt inte bra för ett litet barn.

Jag kan inte förstå varför de skulle dit ens, jag tror att det
hade varit bättre om de stannat hemma!

Kan hända att de var ute på tur för att söka nya vägar för
att kunna blicka framåt..........

Må väl!
/Henrik

Inga kommentarer: