fredag 11 januari 2008

Goda vänner – Fortsättning (X-mas edition)

Att fira jul med familjen en är ett måste för mig, men

att komma hem till Trönninge och få träffa mina vänner

är också en del av julen och alla traditioner.

Att också fira en liten efter jul med Ulla och Rolf är

en långvarig tradition som värmer i vinterkylan.

Det hela började i slutet av 70-talet då min mor ville

ta upp en dansk tradition med att fira lillejuleaften,

vi provsmakade skinka och kål, barnen fick lite godis

och en tidig julklapp.

Det var visserligen innan jul, men det är ändå

fortsättningen på en tradition som min lilla mamma

startade.

Hälsa och välbefinnande!

Skall till tandläkaren för en rutinkontroll kl 14:00

i dag.

Välbefinnande och omvårdnad, som att ta bilen till

besiktningen och kolla bromsarna – det är för din

egen skull.

1 kommentar:

Åkroken sa...

Nu började det bli en vana :-) Att följa bloggandet menar jag. Dock känns det som om kommentarerna börjar bli lite enahanda, jag efterlyser andra läsare? Annett