onsdag 16 januari 2008

Styrelsearbete, Motivation och Nattlektyr

Styrelsemöte i BRF, första mötet sedan jag hoppade av ordförandeskapet.
Äntligen kan jag koncentrera mig på mitt eget liv, vem kunde ana att det skulle bli så aktuellt – att bara ta vara på sig själv.
Tillbaka till själva BRF-styrelsearbetet, inget styrelsearbete skulle fungera utan ordentliga stadgar. Stadgarna visar styrelsen vad som förväntas av dem, men också vilka rättigheter styrelsen har. De flesta stadgar reglerar styrelsens sammansättning, arbetssätt och medlemmarnas skyldigheter. Styrelsens skyldigheter att underhålla fastigheter och egendom tas också upp i stadgarna. Skyldigheter att bokföra och upprätta bokslut är en del av stadgarnas viktigaste paragrafer, bygger till stor del på ”lagen om ekonomiskförening”.

Motion samt motivation:
Hade ett mycket givande samtal med Peter Wik, vilket motiverade mig till lite motion.
Jag lovade Peter att jag skulle ta en promenad i ca 30 min, det blev 45 min!!!

För att kunna ge kommentarer till denna blogg behöver du ett Google-konto:

Har du inget Google-konto? Registrera dig här. Du kan också använda ditt Blogger-konto.

Tackar för denna stund HG

CB - Läser du inte denna mellan 02 och 05 i natt så besvära dig inte med att kommentera.

1 kommentar:

Wiking sa...

Bra Jobbat!

Jag motionerade själv bara i 42min..Ganska nöjd ändå!! Lektyr är annars en bra lektyr, cheers mate and good night.